czwartek, 10 maja 2012

Moda

Dziś opowiem o modzie! Jakie są trendy i co jest modne w tym sezonie.

Moda (styl)*


Moda – w potocznym rozumieniu oznacza potrzebę naśladowania innych, aby się identyfikować z nimi, ta psychiczna potrzeba najdobitniej jest widoczna w ubiorze. Moda występuje także w innych dziedzinach życia społecznego. Wiąże się z pojęciem stylu, ale nie jest jego synonimem podobnie jak pojęcie elegancji. Może być modny ubiór, wygląd, sposób zachowania, lecz także stylmuzyczny, styl artystyczny, światopogląd czy pewien sposób postępowania, czyli ogólnie rzecz biorąc styl życia, który jest popularny w jakimś czasie w jakimś środowisku. W węższym znaczeniu słowo moda odnosi się do projektowania ubioru. Moda zawsze posiada swoją awangardę, czyli grupę, która pierwsza inicjuje naśladownictwo czegoś, najczęściej form ubioru. Natomiast styl w modzie jest związany z indywidualnym, przystosowanym do potrzeb psychicznych określonego użytkownika sposobem wyrażania siebie poprzez formę ubioru. 

W obecnym sezonie wiosna/lato 2012 dominuje dużo mocnych, odważnych a zarazem stłumionych pastelowych kolorów. Na szczęście każdy znajdzie coś dla siebie, więc zwolennicy czerni/bieli również mają spory wybór. Jeżeli chodzi o fason dominują asymetryczne wzory, wciąż dopasowane spodnie rurki długość 7/8, boyfriendy - uwielbiam, wróciły spodnie szwedy - Jak Wy się na nie zapatrujecie? 

W tym sezonie są również modne ćwieki, motywy kwiatowe i od kilku sezonów widoczne zamki w bluzkach czy też spódnicach, sukienkach. A co do tkanin lekkie, zwiewne, naturalne idealne na lato :)

Teraz kilka moich propozycji na ten sezon. Mam nadzieje, że zaprojektowane i uszyte przeze mnie stroje spodobają się Wam.






 T


W następnych postach postaram się pokazać każdy z osobna projekt i dokładnie go opisać. Mam nadzieje, że się podobało :)?

Do następnego  :*


*Tekst udostępniony ze strony internetowej http://pl.wikipedia.org

8 komentarzy:

  1. spodniczke z kokardka chce miec! :D koniecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja koralowa bluzeczke z zakładkami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz talent!
    Śliczne są te rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się podoba pierwsza bluzeczka:))

    OdpowiedzUsuń
  5. sukienka jest piękna już dołączyłam do obserwatorów zapraszam do mnie na www.modanaopak.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowne, spódniczka bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz talent ;> Wszystko mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję wszystkim za miłe komentarze :**

    OdpowiedzUsuń